Topik készülőben levő, elkészítésre váró járművekről

Hozzászólások megjelenítésének sorrendje: Időben növekvő
Vissza a topiklistához

Stigi válasz   link 2016.02.29 21:07:08 (646)
Igen, én is tapasztaltam, hogy a két kisvasúti mozdony gyakorlatilag ugyanaz, még a hangjuk is. Egyszerűen csak hihetetlen számomra, hogy egy olyan hatalmas kisvasúti mozdony, mint az Mk48, ami 100-110 kW-os, nem bír ki egy 40-50‰-es emelkedőt.
Már régebben is próbáltam megérteni a járműkészítés mikéntjét, de feladtam, a napokban is próbálkoztam vele, de megint feladtam, nekem ez kínai. Lövésem sincs, hogyan lehetne megírni egy olyan járművet, ami fel tud menni egy ilyen, vagy ennél akár erősebb emelkedőn is, de mégis reális! Én ugyanis nem egy olyan agyonszteroidozott mozdonyt akarok, ami a függőleges sziklafalon is gyorsulni képes, csak az én pályámra készült, hanem olyat, ami tényleg használható, hihető. Bár tényleg nem értek hozzá, inkább csak megérzés, de szerintem a mostani Mk48 sem reális, ha ennyit nem bír, persze hozzáteszem, hogy mégis gratulálok annak, aki készítette, én még ilyet sem tudtam volna összerittyenteni és a hibái ellenére egy használható és szépen kivitelezett mozdony.
Mindegy, nem akarok senkit járműkészítésre kérni, addig meg főleg nem, amíg nincs kész a pálya, vagy legalább egy tekintélyes része. Majd utána jövök járművet kunyerálni, hisztizek, rinyálok és követelőzök, de durván!smiley
Mindenkinek kösz a segítséget! Ha addig is tudtok valami tippet (használható, lehetőleg 760-as mozdonyt/motorkocsit, letöltési linket), akkor azt szívesen fogadom!

Üdv!
Stigi
Előzmény:Tomasz (645)

Tomasz válasz   link 2016.02.29 09:26:21 (645)
Szia!

A C50-es mozdony tulajdonképpen egy MK48-as, aminek a külső nézete lett átalakítva (és persze a tömege lett kisebbre állítva).
Nem meglepő, hogy ugyanúgy viselkedik mindkettő.

Azt már én is tapasztaltam a kisvasúttal kapcsolatban, hogy a 40 ezrelékes emelkedőn nem bír felmenni. (Tökéletes tapadással sem)
Egy szakértő kellene aki érti a train.dat beállításokat, és tudna adni egy kicsit több erőt nekik.
Előzmény:Stigi (643)

Phonteus Nevolius válasz   link 2016.02.28 22:40:14 (644)
Állítsd a tapadást (Track.Adhesion) magasabbra a pályában, hátha akkor jobban felmegy. Száraz időben 135 a megfelelő érték (ez százalék), de próbáld följebb vinni.
Előzmény:Stigi (643)

Stigi válasz   link 2016.02.28 13:15:03 (643)
Sziasztok!

Nemrég említettem, hogy ismét szemezgetek a pályaépítéssel, hát az elmúlt hetekben bele is kezdtem elég rendesen. Még évekkel ezelőtt feltettem ide az oldalra egy hatalmas térképet, amin egy rakás vasútvonal volt megtalálható, leírtam a terveimet, aztán végül (részben azért, mert túlvállaltam magam), nem lett belőle semmi. Azokat a pályákat már nem is áll szándékomban befejezni, most más tervem van, de éppen a fent leírtak miatt nem írok róla egyelőre semmit sem. Meglepetésnek szánom, ha kész lesz, biztosan tudom, hogy tetszeni fog mindenkinek!smiley
Rá is térek a lényegre. Az építés alatt álló pályámon erős emelkedők vannak, 45-55‰ körüliek. Utánajártam, hogy nem fogaskerekű vasutakon milyen emelkedők léteznek és olyan példát is láttam, ahol 140‰ (!) emelkedő is van a vonalon, szóval nem hiszem, hogy gond, ha akár 50-60‰-es szakaszok is kerülnek a pályámba. A gond az, hogy megpróbálkoztam C50 és Mk48 mozdonyokkal is, de azok egyszerűen nem bírják már a 40-50‰-et sem, továbbhaladni nem lehet velük, legföljebb megállni az emelkedőn.
Az utóbbi napokban találtam egy olasz felsővezetékes motorkocsit, ami nehezen bár, de bírta a gyűrődést. De mégis csak jobb lenne magyar mozdonyt/motorkocsit használni, lévén, hogy magyar vonalról lesz szó.
Több kérdésem is lenne:
1. Valóban lehetséges, hogy a C50 és Mk48 mozdonyok nem bírják az ilyen emelkedőket?
2. Van olyan magyar keskeny nyomközű mozdony/motorkocsi, ami bírja? Ha van, honnan tudom letölteni?
3. Egyéb javaslat?

Előre is köszi mindent!
Stigi
Előzmény:(-)

Béluska válasz   link 2012.09.07 17:58:06 (642)
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a panel.animated-ben milyen parancsal lehet megcsinálni azt, hogy a Belső nézetben kamera ne az origón legyen?
Előzmény:(-)

vb0928 válasz   link 2012.08.01 11:29:02 (641)
öööö......nem tudom hogy ez miért van
Előzmény:(-)

Gothpaladinus válasz   link 2012.05.07 10:17:52 (640)
Azt, hogy vagy rossz helyen van a modell origója, vagy a Train.dat #CAB / #COCKPIT szekciójában nagyon rossz helyen a Z tengely értéke, mert bár a megállás helyét jelző csík szerint jó helyen áll a mozdony, de külső nézetben jóval a tábla mögött levőnek tűnik.
Előzmény:Phonteus Nevolius (639)

vb0928 válasz   link 2012.08.01 11:27:00 (640)
Szép napot!

Router1-gyel megosztottuk a munkát, így ő a diósjenő vonalat építi, én meg elkezdtem a H-START BVhmot 200-as gépét egyenlőre Krisz hernyó modelljére. Majd ezután következik a belső tér, az animálás, falvastagítás.
Előzmény:(-)

Phonteus Nevolius válasz   link 2012.05.05 09:45:30 (639)
Gothi, mit írt Michelle a Csörgőről? Mert én már csak ennyit látok az openBVE fórumból.
Előzmény:(-)

bvemetro válasz   link 2012.03.24 02:58:40 (638)
ÖÖÖ...csak a szakmai részét javítanám ki, a légtartály sosincs tele, minthogy a levegő esetében légnemű állapotról beszélünk. A kompresszor működésével a levegő nyomásértéke növekszik. A csőhálózatnak van egy fizikai korláta a nyomásértékre vonatkozóan (járművenként természetesen eltérőek). Ha túl nagy lenne a nyomás, akkor a cső egyszerűen szétdurranna és menne a levegő a vonatból kifelé, ezért kell meghatározott nyomásérték esetén a kompresszornak kikapcsolnia. De valószínűleg minden ilyen vonatnál van úgynevezett biztonsági szelep is, amely kompresszor meghibásodás esetén (pl. műszaki hiba miatt bekapcsolva marad, és folyton töltene) egy szintén meghatározott nyomásértéknél működésbe lép, és ezzel valamilyen szintig csökkenti a levegő nyomását ("kiüríti" a légrendszert), ezzel megakadályozza a csőhálózat szétdurranását. A pesti metrók esetében például ez úgy néz ki, hogy 6,2-8,2 között van a normál működés. Kompresszor hiba esetén 9,2-nél működne a biztonsági szelep, ami ha működésbe lép, akkor kb. 5,0 bar nyomásig leüríti a légrendszert, ekkor záródik le a biztonsági szelep.
Előzmény:Gothpaladinus (637)

Gothpaladinus válasz   link 2012.03.23 11:12:38 (637)
Pontosítok: itt nem bar-ban, hanem kilopascal-ban (kPa) kell megadni az értékeket.

Példaként az Uzsgyi Train.dat-jából másolom az idevágó részt:
#PRESSURE
116 ; BrakeCylinderServiceMaximumPressure
270 ; BrakeCylinderEmergencyMaximumPressure
680 ; MainReservoirMinimumPressure
800 ; MainReservoirMaximumPressure
577.5 ; BrakePipeNormalPressure

Na itt a 680 azt jelenti, hogy 680 kPa (= 6.8 bar) nyomásnál kapcsol be a kompresszor, és 800 kPa (8 bar)-nál telik meg a főlégtartály, tehát akkor kapcsol ki. Hogy a töltés sebességét mi határozza meg, azt viszont még nem tudom...
(Igaz, a jelenleg letölthetőben még 7.8 bar-nál van tele, de ez ne tévesszen meg senkit, a következő kiadásban már nem úgy lesz.)
Előzmény:Bzmot-332 (636)

Bzmot-332 válasz   link 2012.03.22 19:52:05 (636)
http://bvemetro.hu/04leirasok/0406_openBVE_traindat.htm#_Toc230110189

Itt azt tudod beállítani, hogy hány BAR-nál kezdje és fejezze be a kompresszor működtetését. Ezzel max akkor tudod az időt beállítani, ha pontosan tudod, mennyi a kapacitása a kompresszornak (nem tudom, hol lehet beállítani) és így kiszámolod, hol kapcsoljon ki illetve be.
Előzmény:HLJ (635)

HLJ válasz   link 2012.03.22 17:57:12 (635)
Megtudnátok mondani, hogy kopresszor hangot hogyan aktiválom valamint mennyi ideig menjen mit kell beállítani?
Előzmény:(-)

Gothpaladinus válasz   link 2012.03.22 14:34:56 (634)
Akkor jó. :)
Előzmény:HLJ (632)

Gothpaladinus válasz   link 2012.03.22 14:34:40 (633)
"Napokban írtam neked egy mail-t megtudnád nézni?"
Láttam, de egyelőre nincs rá nagyon ötletem... Talán a rétegek (layers) funkciót próbáld meg a textúraegyesítéshez.
Előzmény:HLJ (631)

HLJ válasz   link 2012.03.22 13:23:07 (632)
Így már jó lett!
Bár itt még #COCKPIT néven volt említve de nagyon hátra volt tolva a z tengely.
-635-ről állítottam át -100-ra és jó lett.
Most már le tudom cserélni az összes hangot benne és készen is lesz.
Igaz még lehet, hogy a gyorsuláson javítani kell majd de teszek fel videót ha kész és megmondjátok milyen lett.
Persze még engedélyt kell kérnem a hangok felhasználásra.
Előzmény:Gothpaladinus (630)

HLJ válasz   link 2012.03.22 12:46:26 (631)
Igazából kabinban halkabb de külső nézetben is.

Ezt amit mondtál megnézem hátha jobb lesz. Amit nem értek mondom fel van erősítve a hang média playerben kiváló játékban meg halk.

Napokban írtam neked egy mail-t megtudnád nézni?
Előzmény:Gothpaladinus (630)

Gothpaladinus válasz   link 2012.03.22 11:25:51 (630)
Csak vezetőállás nézetből halk, vagy külsőben is? Mert ha csak vezállásból, akkor valszeg a Train.dat #CAB szekciója 3. (Z-tengely) értékét kéne valamivel közelebb hozni a 0-hoz!
Előzmény:HLJ (629)

HLJ válasz   link 2012.03.20 22:51:20 (629)
Újra elővettem az M62-t.
A gond még mindig az, hogy halkak a menethangok. Audiocity-vel erősítettem már rajtuk, de még mindig halk a játék közben hang. Train.dat-ban ez a hangbeállításom van: 0,100,128. Ha jól tudom maxra van csavarva a hangerő. Media playerben "bömböl" a hang játékban még mindig halk. Illetve valamivel jobb lett erősítés után, de végtelenségig sem erősíthető és közben még a játékban mindig halk.
Mi lehet szerintetek a gond?
Előzmény:(-)

vb0928 válasz   link 2012.03.06 17:00:10 (628)
itt egy másik kép:


a jelölésekről:
-forgóváz hiánya és az ablaktörlő lapátok
-kozmetikai hiba
-[c11]ezt sajnos a netről csórtam
-ezt pedig nem tudtam javítani.
ezért kell photanka segítsége.
Előzmény:HLJ (625)

vb0928 válasz   link 2012.03.06 16:47:26 (627)
ééééééééééés mail ment.
Előzmény:(-)

vb0928 válasz   link 2012.03.06 16:41:09 (626)
Photankának mingyárt megy egy mail. Ő majd tudja tökéletesíteni, belső tér, normális forgóváz egyebek. Az új képek nem lettek valami fényesek ráadásul el is vesztek, tehát maradtak a régi textek. Kép:

a kis képért elnézést kérek
Előzmény:HLJ (625)

HLJ válasz   link 2012.03.06 16:03:36 (625)
Szerintem ha jó minőségben lesz meg akkor küld el ide phontankának, mert így többen hozzájutunk majd, de ettől függetlenül Gothinak is elküldheted.
Azért el ne csapasd magad, mert akkor máris nem ér annyit............mert nem lesz kivel megosztanod..........
Előzmény:vb0928 (624)

vb0928 válasz   link 2012.03.06 15:59:09 (624)
Szia!

Amúgy a papagájra tettem a texteket. Ma Rp-újpesten a szobi gyorsot húzta, tehát muszáj volt képet csinálni. Párszor rám dudált amikor elé mentem, de megérte. Nemsokára befejezem, és aki a belső teret csinálja hozzá annak szívesen átküldöm.
Előzmény:Gothpaladinus (604)

Phonteus Nevolius válasz   link 2012.03.05 20:37:50 (623)
Audacity. És MP3 kódoló hozzá.
Előzmény:HLJ (622)

HLJ válasz   link 2012.03.05 18:12:43 (622)
Ennek a proginak tudsz direkt linket belinkelni?
Köszi
Előzmény:Gothpaladinus (621)

Gothpaladinus válasz   link 2012.03.03 12:59:58 (621)
Ebben az esetben a Loop, illetve a Point hangfájlok amplitúdója csúcsértékéből kell visszavenni. Ezt így lehet kivitelezni:
Előzmény:HLJ (620)

HLJ válasz   link 2012.03.02 22:04:46 (620)
Aha így már jól lejátssza a hangokat csak mondjuk az alaphang nagyon elnyomja a motorhangját. Ezeket a nem mindig hallható hangokat hogyan lehetne programban halkítani?
Például bár állandó hang az alapzaj mellé társul még a váltón való áthaladás. Ezeket hogyan lehetne halkítani a programban?
Előzmény:Gothpaladinus (619)

Gothpaladinus válasz   link 2012.03.02 19:19:13 (619)
Ehhez gyorsan hozzá is teszem, hogy ha a lejátszandó hangfájl maximális amplitúdója -0.0 decibel, akkor ha 128 fölötti hangerőt adsz meg a vonatkonfigurációs fájlban, az a hang berezonálást/betorzulást jelenti a lejátszáskor, tehát azt mindenképp kerüld el olyan módon, hogy a 3. értéknek mindig, minden körülmények közt 0
Előzmény:Gothpaladinus (618)

Gothpaladinus válasz   link 2012.03.02 19:12:38 (618)
Nem. Amit írtál példaként, az a Motor0.wav/Motor0.flac (vagy a Sound.cfg [Motor] szekciója 0 = xyz.wav/xyz.flac) 200%-os sebességen, 100%-os hangerőn történő lejátszását jelenti. A hangfájl eredeti sebességhez és hangerőn történő lejátszásához 0,100,128 érték kell.
Előzmény:HLJ (616)

Bzmot-332 válasz   link 2012.03.02 14:26:38 (617)
Bocs, lehet hogy én írtam félreérthetően még a mailekben, de a 2. érték a hang lejátszási sebessége, ezzel tudod állítani a hang magasságát. Semmi köze nincs a hangfájl hosszához.
Előzmény:HLJ (616)

HLJ válasz   link 2012.03.02 12:24:40 (616)
Amikor a train.datban számolom ki a hang hosszát hogyan kell jól megcsinálni?

Vagyis van egy 0:02mp hosszú hangfájlom akkor azt hogyan számolom ki, hogy normálisan játssza le a hangot tehát legyen jól hallható és ne torzítson a hangon?

Egy példa:

#MOTOR_P1
0,200,127 itt a hangfájlom hossza 0:02 200-ra állítottam be, lényegébe véve a 200-at az másodpercben kel érteni?
Előzmény:(-)

Gothpaladinus válasz   link 2012.02.29 14:29:11 (615)
Sokkalta gyorsabb és valamivel áttekinthetőbb, egyszerűbb az openBVE-s Train.dat-okat Train Editor-ral átszerkeszteni, a motorhangi rész miatt kiemelten javaslom a használatát, de a gyorsulási görbéket is át lehet vele nézni menetfokozatonként egy sebesség-gyorsulás grafikon segítségével. Nekem nem kis segítséget nyújtott az újabb járművek fizikájának meghatározásaiban a segédprogram...
Előzmény:HLJ (614)

HLJ válasz   link 2012.02.29 11:22:58 (614)
Üdv!

Ide is felteszem a kérdést.
Amikor a #Motor P1/B1-t szerkesztem, akkor miért kell egy hangnál egy hosszú sort leírnom és miért, valamint a hang hosszát mitől tudom meghatározni?
Vegyük példának, hogy 10km/h-ként akarom változtatni a hangokat, mert ugye 100km/h a max végseb, 7 hangfájlom van, hogyan tudnám ezt elosztani jól?

Ez az első train.datom és már egy csomó mindent átnéztem a leírásokból, de ez erre nem tért ki, hogy miért kell úgy csinálni ahogyan van csinálva.
Előzmény:(-)

Zaigron válasz   link 2012.02.28 11:03:30 (613)
http://bve.hu/a-bve2-es-jarmukeszites-alapjai/
Előzmény:HLJ (611)

Bzmot-332 válasz   link 2012.02.28 08:47:21 (612)
Nem. Ami az alapjárati, az a Loop. A Leave az a hang, ami akkor szólal meg, ha a jármű kész az indulásra, pontosabban ha bezáródtak az ajtók - azt hiszem.
Előzmény:HLJ (611)

HLJ válasz   link 2012.02.27 22:51:55 (611)
A Leave.wav hang ha jól sejtem a leírásokból az a jármű üresjárási hangja igaz?

Köszi az infót phontanka megkeresem őket, hogy feljavíthassam az m62-t.
Előzmény:(-)

Phonteus Nevolius válasz   link 2012.02.27 18:29:01 (610)
A BVE Dream Team építette, az oldaluk már megszűnt, de a Wayback Machine lementette párszor.
Előzmény:HLJ (609)

HLJ válasz   link 2012.02.27 15:11:23 (609)
Sziasztok!

Nem tudja valaki, hogy az M62-t ki építette eredetileg és hogyan érhetném őt el?
Előzmény:(-)

Gothpaladinus válasz   link 2012.02.13 17:38:00 (608)
Akkor írj neki Facebookon, hogy nem műxik az oldalán a regisztráció, ott is megtalálod Rock Petya néven.
Előzmény:HLJ (607)

HLJ válasz   link 2012.02.13 15:04:25 (607)
Regisztráltam rockpetya oldalára, de vagy nem fogadta el az ellenőrző kódot vagy ha elfogadta akkor meg nem tudod aktiváló linket küldeni. Tehát minden próbálkozásnál ugyanez jött ki így nem tudom hogyan lehet vagy egyáltalán lehet-e regizni valamint m62-t letölteni máshonnan esetleg.
Amúgy tárgytalan lett a dolog, mert kicsit rakosgattam a fájljaim között és megtaláltam az M62-t. Bár egy nagy hang feljavítás kellene neki, mert most majdnem csörgős hangja vagy vagy valahol félúton van.
Előzmény:Gothpaladinus (606)

Gothpaladinus válasz   link 2012.02.11 22:22:23 (606)
Anno a BVE Dream Team oldaláról lehetett letölteni, de az ugyebár megszűnt már több, mint egy éve. Asszem Rockpetya vette át az oldalára a korábbi BVEDT-s vonatok hostolását, igaz, a honlapján regisztrálni kell érte, de annyit szerintem megér.
Előzmény:HLJ (605)

HLJ válasz   link 2012.02.11 15:12:51 (605)
Tudja valaki, hogy honnan lehetne letölteni bve 2.6-höz, mert ehhez készült- az M62-est?
Előzmény:(-)

Gothpaladinus válasz   link 2012.02.09 18:46:16 (604)
Krisz épített erre a célra Papagáj modellt is, érdemes lenne tehát inkább a V43 2300 modellre rakni az új textúrát, nem az 1346-oséra. Egyébként szép, éles textúrák lettek, szerintem ezt is fel lehetne vetni a hivatalos BVE Klubos változatba!
Előzmény:vb0928 (603)

vb0928 válasz   link 2012.02.09 16:37:17 (603)
Jaj,még be se mutattam a félig frissült általam használt szilit!
Előzmény:(-)

Gothpaladinus válasz   link 2012.01.22 17:54:36 (602)
Ettől függetlenül saját részre bármikor hozzáadhatsz külső nézetet, csak kell hozzá készítened extensions.cfg-t, amiben ez áll:

[Car0]
Object = Objektum/Bmxt/Bmxt.b3d
Length = 26.4
Axles = -1.3, 1.3

[Car1]
Object = Objektum/Bmx/Bmx.b3d
Length = 26.4
Axles = -1.3, 1.3

[Car2]
Object = Objektum/Bmx/Bmx.b3d
Length = 26.4
Axles = -1.3, 1.3

[Car3]
Object = Objektum/Bdvmot/BDVmot.b3d
Length = 24.6
Axles = -1.3, 1.3


Ezzel azonban könnyen lehet, hogy 'szétesnek' az ívekben a modellek, mivel nem középorigósak.
(Phontanka, ha beküldöm a Hernyó modellek középorigósított változatát - más módosítást NEM tartalmazna! - felraknád frissítésként az Objektumtárba? Jól jönne ugyanis a vezethető változathoz, ha nem esne szét kanyarodás közben...)
Előzmény:vb0928 (601)

vb0928 válasz   link 2012.01.20 15:21:35 (601)
Értem... Akkor hát várom a fejleményeket.
Előzmény:Gothpaladinus (594)

Bzmot-332 válasz   link 2012.01.20 14:21:13 (600)
Valamennyit a scriptbe is bele kell írni, hogy a hangot betöltse, de szívesen!
Előzmény:Peti44 (599)

Peti44 válasz   link 2012.01.20 13:53:59 (599)
Köszönöm szépen! Igazából a sound.cfg-s részt nem értettem, mert azt hittem, hogy a Scripts-en belül kell létrehozni még egy ilyet. :D
Előzmény:Bzmot-332 (598)

Bzmot-332 válasz   link 2012.01.19 21:14:05 (598)
Ugye van a script fájl. Abban vannak az [event] részek. Azokon belül kell létrehozni egy olyan részt, hogy:

[sound]
index = 0
looped = no
[/sound]

Az indexnek bármit megadhatsz, de nem lehet kétszer ugyanazt. Azaz helyesbítek, azt hiszem 0-tól 999-ig lehet megadni számokat. A looped azt jelenti, hogy a hangot ismételje, amikor aktiválod a funkciót. Ezzel pl. a kompresszort lehet csinálni, meg motor hangot, meg ilyeneket. A sound.cfg-ben ugye van olyan rész, hogy [ats] azon belül simán csinálsz egy olyan sort, hogy:

0 = hang.wav

Értelemszerűen azt az indexszámot adod meg, amit megadtál a scriptfájlban, illetve az adott hangfájl elérési útját adod meg.
Előzmény:Peti44 (597)



Tetejére