Egy éves a BVE Klub

Egy kellemes nyári estén kezdődött a történet. Postafiókomat megnyitva láttam, hogy IST-től érkezett egy levél. Kíváncsi voltam rá, rögtön rá is kattintottam. IST arról írt, hogy egy új BVE-s csapat alakítása jár a fejében, egyúttal egy új magyar BVE-s honlap létrehozása, rajta a programot bemutató írásokkal, segédletekkel és egy virtuális közlekedési hálózattal. A levél végén egy kérdés állt: jó ötlet? Azt gondoltam: még hogy! Persze nem én voltam az egyetlen, aki megkapta ezt a levelet: Bubu, Desiro16, KA, KFMboy, Krisz, és Silenth Night is ugyanezt olvashatta el.

Mivel mindenkinek tetszett az ötlet, a csapat hamarosan létre is jött. Eleinte köremailekben beszélgettünk arról, hogy mi legyen a csapat neve, mi legyen a készülendő honlap címe, ki készítse azt el. Aztán hála Krisz munkájának kialakult a fórum egy ideiglenes kiszolgálón és a honlap is kezdett formálódni phontanka és B-L!NT keze alatt. Így a társalgás sokkal egyszerűbbé vált.

Elkezdtük törni a fejünket azon, hogy IST korábban leírt elképzelésének megfelelően egy virtuális közlekedési hálózatot hozzunk létre a kötöttpályás közlekedés minden vállfaját felhasználva. Egy nagyváros köré felépülő vasúthálózatról, a város alatt húzódó metróvonalakról és felszíni villamosvonalakról gondolkodtunk. A nagyvonalú tervek elkészültek, de a megvalósításukat későbbre halasztottuk (az eredményéről ne kérdezzetek, úgyis tudni fogjátok, ha elkészül).

Megszületett a döntés: honlapunk címe www.bveklub.hu lesz, a csapat neve pedig BVE Klub. A domain regisztrálása után birtokba vettük a tárhelyet, feltöltöttük az időközben elkészült fórumot és a honlapot. Fórum szabályzat felépítésén és bemutatkozó oldalon dolgoztunk, oktatóanyagokat írtunk és töltöttünk fel a honlapra saját készítésű járműveinkkel és pályáinkkal együtt, ezekhez BVE Klub logóval ellátott telepítőprogramokat készítettünk. Amikor úgy éreztük, minden készen áll a nyilvánosság elé lépésre, eltávolítottuk honlapunkról a belépőoldalt és az Index Fórum BVE Train topikjában bejelentettük a klub létrejöttét.

Örültünk, amikor azt láttuk, hogy fórumunk kezd benépesülni és szépen szaporodnak a hozzászólások. A saját fórum nagyon jól bevált: kezelhetőbb minden szempontból a korábbi lehetőségekhez képest. Időközben egyre több oktatóanyagot töltöttünk fel a honlapunkra a pályaépítés, a járműépítés és a BVE alapjai témákban. A BVE Magyarország oldalról átkerültek a pályák és járművek a klub honlapjára.

A klub tagsága is gyarapodott: belépett Csukló, pre-zli majd bvemetro. A letölthető kiegészítők is szaporodtak: elkészült phontanka Királyliget vasútvonala, pre-zli 57-es villamosvonala, Desiro16 Ftrain 2-je és az első magyar gőzös a BVE-hez: a 242-es. A BVEFAN 17 Teamtől lehetőséget kaptunk az általuk készített Taurus és Bdt-vezérlőkocsi letölthetővé tételéhez. Pre-zli és Desiro 16 közös munkájának eredményeként az 58-as villamos vonalán is utazhatunk és megjelent pre-zli nagyszerű fiktív metróvonala is. Csukló elkészítette a Siemens Combinot, az Acsev motorkocsit és a KCSV6-os villamost. Hogy némi statisztikát is szolgáltassunk, honlapunkat naponta körülbelül 400 alkalommal tekintik meg és a tőlünk letölthető kiegészítőket eddig több, mint harmincezerszer töltötték le.

Csapatunk folyamatosan dolgozik a BVE népszerűsítésén, igyekszik a szimulátorral ismerkedőket tanácsokkal ellátni, néha személyesen is megtalálhatók vagyunk egy-egy rendezvényen. Újabb és újabb információs anyagok kerülnek napvilágra. Úgy érezzük, hogy az elmúlt évben sikerült céljainkból valamennyit megvalósítani, ezt igyekszünk a jövőben is folytatni.

phontanka

Hozzászólások lezárva.