Bár a 2014-es évet értékelő cikkben már foglalkoztunk vele, megér egy külön hírt is: a BVE Metró csapat saját szimulátorverziót készített OpenBVE-ből, ami az alap játéknál sokkal jobban illeszkedik a budapesti metró viszonyaihoz. A készítők a legutóbbi változatnál e két dolgot valósítottak meg:
- a kijárati jelzőn nem a vonat megállásakor jelenik meg a zöld fény, hanem amikor a vonat utolsó tengelye behalad az állomásra
- a kijárati és térközjelzők csak akkor állnak szabadra, ha a vonat behaladt az állomásra
Még korábban került a programba a töltővezetéki levegőszökés és fékvezetéki levegőszökés funkció, amihez a train.dat fájl #PRESSURE szekciójában rendelhetőek értékek.
KFMboy szűk egy évvel ezelőtt az alábbi fejlesztésekkel jelentette be a projektet:
- új opciók a beállításoknál: kompresszor kapcsoló szimulálása, szimuláció indítása üres főlégtartállyal
- új kezelőszerv parancs: manualcompressor_switch; itt tehetjük rá billentyű parancsra a kompresszor kapcsolót
- C és C# pluginon keresztül kiolvasható a kompresszor kapcsoló állapota a data.Vehicle.CompressorSwitch property-n keresztül
- a kijárati jelző szabadra vált az indulási időtől függetlenül
- a térközjelzők opcionálisan megállj-ban maradnak, amíg a kijárat szabadra nem vált
A program most az 1.4.300.5-ös verziónál tart, tapasztalatom szerint hibátlanul teszi a dolgát. A metrórajongóknak ajánljuk a letöltését a lenti linkről, különösen most, hogy új, fejlettebb változat jelent meg az M3 pályából is. A program fejlődését a csapat Facebook csoportjában lehet figyelemmel követni.